Be inspired

Hej!
Jag blev så himla inspirerad av Whitney Thompson , när jag bläddrade i en gammal Veckorevyn-tidning!
Hon var den första plus-size tjejen som vann Americas next top model, och sen dess har hennes karriär gått jättebra!
Det var verkligen en jättebra intervju med henne, som jag känner att jag vill dela med mig av, eftersom hon har SÅ rätt!
Whitney menar att det är helt orealistiskt att de flesta modellerna idag är under sexton år, runt 180 cm långa och väger runt 50 kilo. Då är man grovt underviktig! " Inte undra på att tjejer får anorexi!", säger hon.
Helt sjukt, när Tyra Banks var modell för Calvin Clein hade hon storlek 36, och idag klassas den storleken som plus size!? Jag har ett ord för det här: Vad i helvete? Ursäkta språket men det är ju sjukt!
Är det vad vi unga ska få lära oss- var smal, och du är vacker?! vad är det för sjukt ideal?
Fler och fler unga tjejer får ätstörningar- vilket kan vara helt livsfarligt! När vi är unga MÅSTE vi
äta rejält, annars slutar vi växa och kan få problem för livet. Och vem vill ha acne, inte kunna bära upp en klänning, och vara matt och trött? Bara några av nackdelarna...
Jag tror många tjejer är rädda för att ha den där annorlunda frisyren, den där jackan eller sin kropp, för killars eller tjejkompisars skull. Ärligt talat, who cares? Alla har säkert nog jobb  med att klaga över sig själva, tro mig.
Plus, om en kille eller tjej inte gillar dig för den du är, är det inte DIG den gillar.
Whitneys råd till tjejer som är obekväma i sina kroppar:
" Lär dig älska dig precis som du är! Ta ditt komplex och lär dig tycka om det! Jag brukade hata mina stora lår, men sen insåg jag att både min mamma och min mormor också har stora lår, och mina lår är nästan alltid större än tjejens som står bredvid mig. Men det är det som gör mig unik! Så nu säger jag till alla att jag älskar mina stora lår, och folk blir jätteförvånade! Gör så du med! Oavsett om det handlar om kurvor eller om en stor näsa. Äg det och älska det!"

Min poäng: Sluta klaga över dig själv, våga stå ut! Skit i om du har två storlekar större, skit i om du har mest kajal i klassen. Be you! Om du vågar stå för dig själv, vågar säga JA såhär ser jag ut, såhär är JAG!, kommer du bli lyckligare, och populärare.

Bara en liten tanke från mig!:)


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback